03 November 2010

Perkara yang membuatkan aku bengang

Huuu... Bengannng gile..

Nak di jadikan cerita.. aku (kasar sikit bahasa bab geram)

Ada iklankan jawatan kosong welder kat Mudah.com.. yang mintak kerja mak aii bukan main
ramai bile nak datang kerja.. pehh bengang gile 1 ari jew datang kerja sok dah tak datang.. ni budak-budak skung la ni.. aku geram betol mintak gaji tinggi melanggit tapi buat kerja ceh.. mcm biskut ari datang so ilang.

huh.. tu sebab la bos aku nak guna pekerja asing coz diowang rajin.. Diowang tau negara diowang susah tu sebab diowang merantau...

Guna Jobmalaysia pon 1 kena carik rakyat Malaysia dulu dah tak der yang nak berkerja baru carik owag asing.. tp tulah.. kan owang malas nak wat camana.
Tu sebab ramai yang tido kat tepi jalan banyak..
nak wat per kesian... jangan kesiankan ade tulang 4 kerat boleh bekerja..
bukan cacat pon.. Kalau malas tak der nye nak berjaya.. kalau malas tak dernya duit tu nak datang.

Dahlah skung nak dapat kerja pon payah.. so pada geraduan ke.. pada budak2 yang ta der kerja.. carilah kerja sampingan k.. dah besa memanjang jgn susahkan mak bapak takkan dah tua bangka pon mak bapak nak bela lagi.. cari kerja x kesah kerja aper janji halal sambil2 tu cari yang lebih baik dah dapat yang lagi baik baru berenti..

Huh.. pening kepala mana mau cari welder ni adoooo

4 ulasan:

Encik MamaT berkata...

marah betoi noo... sabaq.... :D

Siti Mashitah Saidin berkata...

huh... siti stuju sgt tuh.... x cacat, tapi malas wat keja,,, owg asing berduyun2 dtg msia.. nak carik keja... geram2...

i am S!L4H.. berkata...

saba erh...
k.tinie kje ap?

SyUTiNiE berkata...

huhuhu.. geram... sabar2 ni td tulis ni mengigil2 tangan.. marah pnya pasai.. ni la mana nak cari workers.. adoo mak