14 Julai 2014

MAKAN DALAM DULANG

Salam, Selamat pagi semua.. Hari ni Tini nak bercerita pasal makan dalam dulang ataupun talam. Idea ni dapat masa dengar ceramah Ustaz Kazim Elias pasai makan dalam talam untuk mengeratkan hubungan kekeluargaan. Korang semua mesti pernah makan dalam dulang kan! nak - nak masa sambuatan Maulidur Rasul, macam gambar kat bawah ni.



sumber dari google


sumber dari google

Sedap tu kalau dapat makan ramai-ramai... 

sumber dari google


Masing- masing beratur nak amik makanan.. Uih teringat zaman remaja remaji dulu hahaha..
Makan dengan kawan-kawan sekolah, nanti tolak sana lauk yang kawan tu tolak lak kat kite.. tapi habis jugak satu dulang.. apa taknya baru lepas berarak..lapar la gamaknye. hehe



2 ulasan:

fifie feyca berkata...

kan... best mkn rmai2 dlm dulang nie.. merapatkan silaturahim.. so sweet mcm zmn remaja remaji dlu... hehe!! main suap2 segala.. teringin nk mkn mcm tu lg.. rindu lak.. hihi..

Cik Itah@RRP berkata...

salam. best makan macam ni..