03 Julai 2014

Bai Roti punya pasal

sumber google

Salam semua.. Hari ni Tini nak bercerita pasal Bai Roti.. Korang pernah dengar ke dok? hahaha..  ni cerita masa zaman Tini kecik-kecik lagi. Dulu masa duduk di Kg. Ubi, Johor, Bai Roti selalu na mai malam. Asal bunyi hon je Bai Roti.. asal Bai Roti je mesti bunyi hon haha..saje jekan ala-ala Ustaz Kazim Elias..

Bapak Tini pantang betol dengan Bai tu.. apataknya anak dia ni asyik perabihkan duit je.. malam je nak roti la.. jajan la.. Kadang-kadang tu kesian gak kan tengok Bai tu.. bawak roti penuh satu motor dia..tu yang Tini membantu hehe..


Nak dijadikan cerita la kan.. pada malam tahun...1993 (hahaha main agak jew) Ponnn..ponnn.. bunyi hon Bai tu.. apa lagi dengan sepantas kilatnya Tini panjat pintu nak buka selak kat atas sambil mulut tak 
abis- abis cakap tunguuuu..tunggguuuu.. last-last tak boleh turun.. hahaha kelopak mata tersepit kat pintu ..


punyala sedih..Bai pun berlalu pergi.. roti kemana, aku kemana. Sampai la ni kelopak mata bertanda ala-ala Harry Potter.




4 ulasan:

Cik Sweet Pea berkata...

wahahaha..penangan bai roti....acane la leh tersepit...

Cik Sweet Pea berkata...

wahahaha..penangan bai roti....acane la leh tersepit...

SyUTiNiE berkata...

Roti punya pasai.. panjat puya panjat.. tak perasan camana kelopak boleh tersepit kat besi pintu

sis ekinnuar berkata...

adoii...hihi kenangan zaman kanak2 kan

jom join GA kad raya saya ni tamat 10/7/14

http://nurulasyikinmohdanuar.blogspot.com/2014/07/giveaway-kad-raya-by-ekinnuar.html